Skandalbilligt

Nu är det semester.
Minst en gång om dagen den senaste veckan har jag varit övertygad om att det varit lördag.
Jag har aldrig haft riktig semester förut men jag antar att det är så det ska kännas ungefär.

---



Vigge och Sofia har varit på besök i ett par dagar.
Shopping, tv-spel, matlagning, Beck på bio och sällskapsspel. Mycket trevligt.
Men på torsdagsmorgonen kändes plötsligt allt annat bara puckat.


Då öppnade Mediamarkt.
Har sällan skådat en liknande hybris kring en butiksöppning. Ett par tusen personer köade vid öppningen.
Vi kom dit vid halvtio och det var fullt drag. Vigge var sjukt taggad.


Dom hade hyrt in en tysk DJ. Elkedjan Expert kontrade femtio meter bort med ännu
fetare högtalare och två DJ:s. Och då har jag inte ens nämnt svärdslukaren.
Hybris, som sagt.


Inomhus. Två våningar med allt från CD-skivor till brödrostar och världens största
bilbas för 100 000:-. Det fanns också en 70-tums plasma-tv för 350 000 spänn.


Får det lov att vara en teve?

---



I måndags åkte jag och Bettis till Sandviken, kollade vi på en bil och köpt.. provkörde den.
Volvo V50 1,8 F. Mycket trevlig kärra. Silverpilen II månne?


Sen gick vi på fotboll. Gefle IF mot Bajen. Slutade med seger 1-0 efter ett självmål.
Kul fär de nästan 7000 i publiken men Hammarby var egentligen bättre. De enorma stolpar som skymmer sikten är hett omdebatterade i denna stad. Några vill bevara den anrika läktaren, andra vill jämna den med marken och bygga en toppmodern fotbollsarena.
Jag är för det senare.

---

Idag är Bettina på jobbet. Mitt i semestern.
Ticketfesten är igång i ett tio meter långt partytält och Bamse är på plats. Massor med resor ska krängas.
Ska ner en sväng sen och se hur hon sköter sig.
Jag ska snart också till jobbet. Mitt i semestern.
Det vankas ett dygns kick off/konferens på Barkaby gård utanför Hufvudstaden.

Imorgon är jag tillbaka i stan och då är det bara att börja packa väskorna inför resan till Kreta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0