Helgen i bilder

Första helgen som 25-plussare är avklarad.
Mamma och pappa med familjer har varit på besök och inspekterat det nya köket.
Men vi ska börja i Edsbyn. Där var jag ju på björnjakt i fredags. Tyvärr blev det ingen björn, men väl ett lysande reportage med den hårdföre jägaren Olle Eklund.


Första stoppet blev frukost i bandyland (Edsbyn) strax innan åtta på morgonen.
Precis bredvid hallen som genererat sex SM-guld under 2000-talet.


Frukostbordet från vänster: 1) Anteckningsblocket med Olles nummer högst upp.
2) Jobbmobilen 3) Hemfixade frukostmackor 4) Nyttig kartbok 5) Hembryggt kaffe
6) Blå påsklämma 7) Nyckeln till jobbilen (Volkswagen Golf 1,6 FSI).


Gryning i Hälsingland

Tyvärr blev det inga bilder på björnjakten. Hade fullt upp med ann manövrera min andra kamera.
Dock kan det i ord beskrivas som en spännande upplevelse. Man är inte så kaxig när man väntar ensam mitt
i ett jaktområde där man vet att en uppretad jättenalle springer omkring.
Som tur var dök jägar-Olle upp och jag kände mig genast tryggare med hans feta jaktgevär i närheten.


På vägen hem stannade jag i Alfta där någon, till min förtjusning, lyckats särskriva
skylttexten på den lilla ortens tennishall.


I lördags blev det fullt hus och tacos till middag. Mycket lyckat.


Eva och mamms i kvälssol.


Övrig familj roade sig med Wii Golf.



I förmiddags: utflykt med fikapicnic på Bönan, ett gammalt fiskeläge utanför stan som nu
blivit sommartugeby för de med tjock plånbok.


Böna fyr och familj.


Pappsen med kameran redo.

---

Kvällen blir halvlugn.
Först träning med innebandylaget. Fys i Hemlingbybacken. Usch.
Sen en semesterpizza med Bettina. Mums.

Nu ska det bokas biobiljetter.
Nya Beck på onsdag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0