Om journalistik


Har nyss tagit en tuppis för att återhämta lite utebliven sömn från natten. Satt uppe alldeles för länge igår och kollade på sport. Tre tokintressanta matcher var tvungna att ses klart. Färjestad-HV 71, Barcelona - Bayern Munchen och Liverpool - Chelsea.

Färjestad är verkligen värdiga svenska mästare. De har under den längsta tiden lyckats spela bäst hockey under rätt tid på året. Så en kelt är det. 

Sen kan jag inte låta bli att unna en spelare som Jörgen Jönsson detta. Killen som fick domen halvvägs in i säsongen.
- Sluta nu eller få bestående men för resten av livet, sa läkaren.
Han lyckades få dispens för resten av säsongen och spelade då kanske sitt livs hockey. Han har varit fullständigt lysande i slutspelet. Snacka om att vara en vinnare. Ta bara hans osannolika rekord från 2006. Då vann han VM-guld, OS-guld och inhemskt ligaguld (SM-guld altså) under samma säsong. Ingen annan har någonsin gjort det förut och jag har svårt att se hur någon ska kunna klara av det i framtiden. Jag menar OS spelas bara vart fjärde år och endast då dyker chansen upp. Då gäller det dessutom att tillhöra ett topplag i sin egen liga. Plus att du är med i laget som vinner VM lite senare på våren.

Osannolikt är ordet.

---

Dagens intressantaste artikel. Läs.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4861291.ab

---

Hur jag än zappade mellan matchena igår lyckades jag ändå missa alla mål. Helt sjukt. Såg kanske ett av Barcas mål och högst två av hockeymålen. Dagens I-landsproblem förvisso, men det går inte att undgå känslan av att känna sig blåst på konfekten. Speciellt som jag offrade många timmars sömn på grund av detta.

Hemåt ikväll. 25-30 mil i bilen igen. Jippie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0