Gurgel på jobbet

En stentung och kyligt fuktig dimma har lagt sig över Gävle idag. Känns som det är tre minus eller nåt. Snacka om baksmälla för våren.

---

På jobbet rullar det på. Idag och igår har jag gjort två inslag på landstingets svåra ekonomiska situation. På tre år ska dom spara 500 miljoner. Femhundra miljoner. Frågan är just nu om det kommer bli något kvar av vår välfärd när det sparats klart. Dom börjar i alla fall med att sparka över hundra läkarsekreterare i höst. På det sparar dom 30-50 miljoner. Bara 450 miljoner kvar.

Annars pratas det just nu mest om varför den delen av stationen som sitter i Stockholm ska få all credd för sändningen (på skylten efteråt) när det nyhetschefen Linda vi reportrar häruppe som gör allt jobb. Det är en hel del snack nu om att det inte funkar riktigt i kommunikationen med Hufvudstaden. Jag är inte förvånad, om man säger så. Fortsättning lär följa.

---

Allsvensk premiär igår. Jag tog med mig Bettina som fick se sin första allsvenska match. Två mål blev det. Ett för Gefle och ett för Kalmar FF. Hasse Berggren, 36 år, gjorde Gefles mål. Jag intervjuade honom i fredags och jag frågade honom hur han orkar fortsätta med en ny försäsong varje år.
- Jadu, det undrar jag också, sa han och skrattade.
Skön prick den där Hasse. Skillnaden mellan fiasko och succé igår. Ovärdelig för laget i år igen.

5200 pers på Strömvallen. Helt klart imponerande.

---

Nu till 42-tummaren för SM-hockey. Färjestad tar guld imorgon. HV är för veka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0