F1-nörd? Jag antar det...

Klockan ringde 07.40. Kvalificering till Kinas GP på Viasat Motor.

Jag kan inte hjälpa det. Jag blir mer intresserad för varje säsong, för varje lopp, för varje varv. Som en sjukdom nästann. Det var en jäkla tur att jag beställde Viasat-paketet inför premiären. Hur ofullständigt hade inte mitt liv varit annars?

Nåja, det sista var kanske en överdrift men bra jäkla intressant är det nu. F1 har sällan varit jämnare och mer spännande. Vettel tog pole i morse. Han är nog min nya favorit. Trots att han är tysk och säger "obvously" tjugosju gånger varje presskonferens. Han verkar liksom ta det hela med en klackspark och kör för att ha kul , inte för att håva in miljonlön och feta sponsorkontrakt. En mycket sympatsk ung man helt enkelt.

Vettel vinner morgondagens lopp. Han kommer dessutom att bli världsdmästare. Inte i år kanske, men inom fem. Garanterat.

---

Snart är svärföräldrar och annat folk här för att fira Bettinas 22-årsdag. Jag städar fär glatta livet. Jag har nyss (för andra gången på mindre än ett dygn) dammsugit lägenheten. Jag har dessutom dammtorkat hela lyan och våttorkat köket och hallen. Bara toaletten kvar nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0