En dag utan svar

Vissa dagar vill folk inte svara i telefon. Idag var en sån dag. Började ringa på en intervju strax efter morgonmötet vid halv tio. Inget svar. Jag provar igen och igen. Lämnar ett röstmeddelande. Provar igen. Inget svar. Ställer grejen och börjar ringa på nästa. Inga svar. Mycket frustrerande. Snart lunch. Chefer, kommunpolitiker. Inga vill svara.

Sen smäller det till. Rikset ringer och vill ha en intervju med vice chefsåklagare Mikael Hammarstrand. Luskar fram numret. Ringer. Inget svar såklart. Lämnar meddelande. Ringer igen. Reportern i Stockholm ringer upp och meddelar att hon fått tag i karln och bokat in en intervju kl 15.10. Finemang! Men frågan är hur hon lyckades?

Sen intervju. SVT fick gå före och trafiken är förjävlig

Kommer tillbaka till redaktionen strax efter fyra. Jag slutar 17.15 men har deadline 17.45. Ett inslag tar normalt två-tre timmar att redigera. Nu blev det en snabbvariant på strax över en timma.

Men det blev ändå helt ok. Hammarstrand fick sina sekunder i rampljuset och chefen blev nöjd.

---

Undertecknad fick löneförhöjning í förrgår. Ska inte nämna några siffror här men nöjd är jag. Chefen sa att jag har utvecklats väldigt mycket det senaste halvåret och att jag var väl värd en extra slant. Tax i mocka!

---

Idag fick vi reda på att TV4-ledningen beslutat att dra ner på lokalsändningarna i sommar. Under sex-åtta veckor ska vi bara ha en enda fyraminuters sändning per dag. Nu har vi sex sändningar per dag och den längsta är sju och en halv minut. Tråkigt men väntat. Det görs för att spara in pengar på de smestervikarier som annars skulle behövts.

---

Nu ska åtta timmars värdefull sömn inkasseras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0