anCnoc

Helgens lista har betats av med framgång. I skrivande stund är allt avverkat, sånär som på cykelns punktering. Jag påbörjade arbetet men förstod snart att jag hade köpt en slang med fel dimensioner. Typiskt.

---

Vandrade in på systemet i lördags för att inhandla en billig andrawhisky. Har kommit fram till att det liksom blir lite kostsamt att bara dricka ur Mackmyran för 543 kr flaskan.
Tittade först på en tråkig Grants för 249 kr. Det hela slutade dock med att jag betalade 330 kr för en tolvårig singlemalt vid namn anCnoc. Är  svag för dom här sorterna då man på köpet får en tjusig cylinderformad kartong till flaskan.
Det skumma namnet är "celtiska" kommer från det skotska berg som destilleriet ligger vid foten av.

---

7-1 till Tre Kronor mot Österrike igår. En premiär som innehöll ungefär det förväntade. Kul att Loui Eriksson fick göra mål. Det här är ett bra lag som definitivt har medaljchans. Vore nog skönt för Bengt-Åke att få en medalj till. När allt kommer omkring så har han ju ett rätt mediokert VM-facit om man bortser från guldet 2006. Tre fjärdeplatser har det blivit de andra åren. Men allt hänger som vanligt på målvakten. Om lill-Honken fortsätter att vara lika het som han stundtals tvingades vara igår kan det bli ett kul VM.

---

Spurtade iväg till Hemmakväll (en videobutik) i fredags kväll och investerade i ett par filmer. Däribland en box med de tre första rullarna om Indiana Jones. Riktiga klassiker förvisso, men jag måste säga att de framstår som mycket mindre fräcka jämfört med när jag var nio år.
Kommer så väl ihåg att jag fick se en utav dom, "De fördömdas tempel"; hemma hos faster Kicki och Sigge när jag var ganska liten.
Ojvoj vilken hisnande upplevelse det var. Hade mardrömmar i flera veckor om det utslitna hjärtat. KALIMAAA!!!
Mycket klassiskt.

---

För bara ett par år sedan framstod whisky som något mycket vidrigt. Nu är det plötsligt något väldigt njutbart och intressant.

---

Två nya band klara för Sonisphere. Machine Head och The Hives.
Machine Head kan man inte få för mycket av och Hives från Avesta är ju onekligen ett av världens bästa liveband. De har en otrolig energi på scenen. Något jag fick erfara då jag var på Peace&Love och jobbade i fjol. Hade som ackrediterad fotograf tillgång till diket precis framför scenen. Vi fick plåta de tre första låtarna och det jubel och gensvar som kom från publiken var helt sjukt. Och på scen bara öste dom på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0