Tandläkarväder

Jag tittar ut genom fönstret och ser domkyrkan och slottet. Annars bara gråa moln. Mulet, halvregnigt, fuktigt, sisådär tolv grader i luften. Jag tror det är vad mr Lars Winnerbäck kallar tandläkarväder.

Men det finns ingen anldning att deppa för det. Jag nöjer mig med att konstatera att det idag är exakt tre veckor till flytt. Sen inga mer svinigt höga sopparäkningar, inga fler timmar i bil varje dag, en extra timme sovmorgon varje dag och äntligen kan jag börja träna innebandy igen. Har gjort klart med en klubb i Gävle som heter IBK Runsten. Ska bli ruskigt kul samtidigt som det är mycket behövligt med tanke på en begynnande, ångestframkallande ölmage. Inte bra att bara sitta still i en bil i tio månader.

---

Ikväll tar Sverige emot Ungern på Råsunda. Vinst är nästan ett måste för att VM i Sydafrika 2010 ska blir verklighet. 3-5-2 är spelsystemet och jag hoppas verkligen att Sebastian Larsson spelar från start. Kan inte förstå att Lagerfjant envisas med att hålla den briljante eskilstunasonen utanför startelvan.

Förlust ikväll och det finns anledning att deppa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0