Eufori

Wikipedia: Eufori, känsla av lycka som bland annat kan framkallas som en berusningseffekt av vissa droger.

Nej mamma, jag har inte tagit doger. Jag bara lyssnar på Metallicas nya platta (Death Magnetic). Den läckte idag ut på nätet och jag har "skaffat" den. Den släpps egentligen den 12:e men jag kan fan inte hålla mig.

Ett par smakprov har redan släppts på Metallicas hemsida. Jag har såklart lyssnat på dom och tyckt att det varit bra men kanske inte så mycket mer. Den senaste "My Apocalypse" väckte yttre förhoppningar.

När jag nu har lyssnat på det tre första låtarna på skivan (dessa har ingen hört förut) kan jag bara säga att detta är helt otroligt! Vilka riff, vilka refränger, solon. Jag vet inte hur jag ska kunna beskriva det. Huvudriffet i "The Judas Kiss skulle ju kunna vara direkt taget från Justice-plattan som kom 1988.

Nej jag hittar inga fler ord. Lycka!

Nu ska jag lyssna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0