Två ostmackor i Hassela

På jobbet har varje reporter fått i uppdrag att minnas tillbaka på året som gått och plocka ut de tre nyhetsinslag eller reportage som gjort störst avtryck i minnet. Jag kom snabbt fram till att ett av dessa var från skogsbränderna i Hassela i början av sommaren. I morse satte jag mig därför i bilen och åkte 20 mil norrut för att försöka hitta tillbaka till platsen mitt i ingenstans. Jag hittade den till slut och gjorde där en så kallad "ståuppa" (det innebär att man står framför kameran och säger något man på förhand tränat in, något i stil med; "ja det var altså på den här platsen...")

Var dock inte så väl förberedd utan skrev ihop något i ett kollegieblock och stod sen där och gjorde ungefär 15omtagningar. Ganska nöjd åt jag sen två hemmagjorda ostmackor och åkte till Hudiksvall för att intervjua Lennart Juhlin på Norrhälsinge räddingstjänst om hur det var att arbeta de där dagarna och vad som hände sen. Ska nu ta ut två inslag till och sen klippa ihop det hela. Kan nog bli ganska bra.

---

Biljetter till Metallica nu fixade. 1800 kronor kostade kalaset. Det är en slant, men det kommer bli ett sjukt drag i Globen och vill inte missa det för allt smör i Småland. För övrigt är det bara två veckor kvar till Slipknot/Machine Head på Hovet.

---

Bäst just nu: Family Guy. Säsong 7, avsnitt 2. The bird is the word!

---

Det kostar flis att starta upp ett nytt liv. Kommer nya fakturor varje dag känns det som. Det är garagehyra, prenumerationer, försäkringar och fan och hela släkten. Dessutom pajar bilen och kostar tusenlappar. Suck.


Peter Griffin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0