Besiktning

Besiktade för första gången i mitt liv en bil igår. Desvärre var det min egen.
Nedslag på bromsar och lite annat så det är bara att lämna in på verkstad alternativt åka 30 mil hem och få hjälp med det. Lutar åt det senare.
Men det var ganska väntat att jag skulle få anmärkningar. Jag menar bilen har gått varje dag i tio månader mellan Gävle och Uppsala. Och det enda jag gjort är att byta olja några gånger. Klart att Silverpilen är sliten.

---

Livet i Gävle har börjat. Chelsea-Rödis med flickvän Malin var på besök i helgen och vi lagade käk, drack öl och vin och kollade på landskamp. Mycket trevligt. Jag och Bettina har dessutom börjat bekanta oss med våra närmaste omgivningar. Pizzerian på hörnet och ICA Söder är redan uppskattade.

---

Jag har ungefär fyra och en halv minuts restid till jobbet. Skandal.

---

I helgen är vi inbjudna till vår bostadsförenings 20-årsfest. Festen pågår från 15.00 till 19.00 och ska enligt utsago innehålla en festmåltid med citat: "lite vin och sånt". Citatet kommer från en av tanterna som är med och arrangerar. Jag och Bettina misstänker att det är ett utspel som ska få oss yngre i föreningen att vilja delta. Vet ännu inte hur många yngre det finns men jag gissar på att medelåldern ligger nånstans kring 77 år.

Kommentarer
Postat av: svärmor

Och medelåldern var????

2008-10-18 @ 19:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0