Lagerbäck nöjd

Ryssarna piskade även Holland. 1-1 efter full tid men i förlängningen inget snack. Ryssland öste på md sin fullständigt ofattbara offensiv och pangade dit två mål när Holland var trötta och väntade på straffar. Rättvisare seger får man leta efter.

Men hur bär han sig åt? Denne Hiddink. Inför VM 2002 tog han sig an Sydkorea (!) och förde laget till en osannolik fjärdeplats. Inför VM 2006 hoppade han på det till synes omöjliga uppdraget att ta Australien till VM och vidare från gruppen. Men visst lyckades han, även om det blev respass redan i åttondelen mot Italien (som ju sedermera vann hela skiten). Två imponerande tränarbedrifter minst sagt och nu gör han samma sak med ett på förhand utdömt Ryssland. När Hiddink ger ut sina memoarer står jag först i kön.

Spanien-Ryssland i ena semin. Snacka om att Lagerbäck är nöjd med det. När han i fortsättningen får frågor om hur vi kunde misslyckas med avancemang från gruppen kan han bara säga: "Näämen om du tittar på den starka grupp vi hamnade i tycker jag ändå att vi står för en godkänd insats i slutändan, också med tanke på dom skador vi hade på truppen"  Punkt slut.

---

Gårdagens succé var att jag blev ackrediterad till Peace & Love. Två veckor sen med ansökan men det hjälpte med ett litet smörmejl till pressnissen och saken var biff. Uppdraget blir att ta pulsen på festivalen i ett inslag till fredagsmorgonen. In Flames spelar 00.45 natten till fredag. Det svider att behöva inse att jag förmodligen missar den tillställningen. Får nöja mig med The Hives 19.30 och sen åka tillbaka och redigera och snegla på EM-semifinaler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0