Två dagar i Hassela

Jag har spenderat de senste två dagarna i en skogsbrand. I trakterna kring Hassela i norra Hälsingland rasar sen  i fredags en av de absolut värsta skogsbränderna genom tiderna i Sverige. Har dragit in ett antal intervjuer som bland annat sänts i riksnyheterna. Har gått kanon men dryga 20 mil enkel resa (Gävle-Hassela) sätter sina spår. Speciellt som jag har ytterligare 10 mil hem till Uppsala efteråt.

I måndags träffade jag journalistlegenden och kollegan Bo Holmström. Han kom upp från Stockholm och tog över TV4-verksamheten när jag åkte mot Gävle strax efter tre på eftermiddagen. Bosse är ju bland annat känd för de klassiska orden "Lägg ut! Lägg ut!" i direktsändning då västtyska ambassaden stormades av terrorister 1975.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0