Tre sorters spänning

Hemma ganska skapligt idag, Jobbat morgon och slutar då. 11.30. Har nyss sökt ett jobb på Corren i Linköping, dom ska starta upp en ny teve-kanal och söker videoreportrar. Känns spännande.

---

På tal om spänning. Ikväll avgörs allt för Sverige. Möte med Ryssland och en plats i kvartsfinalen står på spel. I bilen på väg hem lyckades jag identifiera tre sorters spänning.

Förväntansfull spänning - som den inför Greklandsmatcen. Man vissten inte var Sverige stod, man visste inta hur bra Grekland var (de visade sig ju vara ganska usla men det är en annan story).

Avslappnad spänning - som den inför Spanien. Vi vann den första matchen i efter rätt bra spel och kunde gå in mot andra matchen med harmoni i truppen. Därmed ingen press alls på oss eftersom vi då inte "behövde" vinna.

Nervös spänning - som den inför matchen mot Ryssland ikväll. Usch, såhär cirkus sex timmar innan avspark är det en olustig känsla i magen. Förlust och allt är över. Vinst och festen fortsätter. För första gången i turneringen måste vi prestera - och det mot ett motstånd som är oroväckande oberäkneligt.

Jag vill inte känna samma känsla igen som jag kände efter spanienmatchen (se bild nedan). Det skulla jag kalla en omedelbar avgrundsdjup besvikelse. Förlust ikväll och risken är att besvikelsen övergår i vrede.

Men jag tror att vi vinner. Tips: 3-1, Henke gör två, Ljungan ett.

---



Jag och mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0