Peace & Love

Jag har egentligen sovmorgon till åtta, men i vanlig ordning har jag svårt att somna om när jag vaknat. Kom hem från jobbet 02.10 igår efter en heldag på Peace & Love i Borlänge. Jag har ju haft tråkigare dagar på jobbet. Såg Miss Li och The Hives. Lokala artister båda två faktiskt (Borlänge resp. Fagersta). Och båda två är faktiskt helt enastående liveakter. Till exempel förstår jag nu varför The Hives har rykte om sig att vara ett av världens bästa liveband. Pelle Almqvist är ju helt otrolig på scen, måste ses för att förstås.

---

Min käre vän och kollega Edin hade en inte fullt så upphetsande dag på sitt jobb för tevekanalen 24NT i Norrköping. Han skrev i SMS: Jag täcker Kristdemokraternas riksting just nu. Hägglund på scen. Kalla kårar.
Han blev om möjligt ännu mer illa till mods när jag avslöjade mitt uppdrag för dagen.

---

Den enda nackdelen med gårdagen (förutom att jag missade In Flames) var att jag blev så j-vla sugen på att festivala själv. Ta en kall, hänga vid campen, och sen dra på konsert. Det måste bli nån form av festival nästa sommar!


Ovan: ganska nöjd publik på Miss Li.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0