På besök i Söndermarken

I lördags var det dags för Lars Winnerbäck på Stångebro i Linköping. Jag, Bettina, Helen (Bettinas lillsyrra), Tove (min lillsyrra) och Frida (Toves kompis) packade in oss i Silverpilen (min Saab) och styrde söderut.

Tove och hennes kompisar stack längst fram och tog plats medan vi lite mer rutinerade satte oss vid öltältet och avvaktatde. Det var ju ändå fyra timmar kvar till Lars. Konserten var uppbyggd som en liten minifestival med öltält, restaurang, café, skivaffär, tröjförsäljning m.m. Mycket trevligt.

Efter en bejublad Miss Li-uppvärmning var det så dags för huvudakten strax efter kl nio. Och konserten var galet bra. Helt klart den bästa av de tre jag sett med Winnerbäck ända från inledande "En tätort på en slätt" till avslutande "Du hade tid".

Störst jubel framkallade (såklart) "Kom änglar". Usch vilken bra låt det är. Jag lovar att nackhåren på samtliga 12 000 besökare reste sig. Ett stort plus att han körde "Söndermarken" (som ju är en av Lasses många synonymer för Linköping), gillar den skarpt och har inte hört den live förut. "Hjärter dams sista sång" var en annan fullträff.


Systrarna Johansson traskar över konsertområdet


Glad syster med kompisar


Vårt matbord


Otroligt läcker ljussättning när Lars lirade


Nära 12 000 personer sjöng med

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0