Fest

I helgen var det fest hemma i huset i K-holm. Lite sent att skriva om nu kanske men tidsbrist, glömska och ren lathet får råda som ursäkt. Familjen stack till västkusten och jag passade på att samla ihop lite kamrater för öl- och grillkväll. Utöver de lokala profilerna tillkom även utsocknes besökare i form av kalmarkamraterna Chelsea-Papas och Chelsea-Rödis. Tror vi blev 18 stycken till slut. Och trots det envisa regnet får kvällen betraktas som en hejdlös succé.


fr.v: Henke, Chelsea-Rödis, Chelsea-Papas och Klas


Jag och Chelsea-Rödis grillar i regn


Erik, Klas och Hink


Bettina diskuterade saker med Axel och Stoffe

---

Imorgon infaller tydligen ett unikt datum. Redaktör Jimmy på jobbet har tjatat om det i en vecka. Det kommer vara den första och sista gången på sjukt länge som datumet 080808 kan skrivas ut. I den kinesiska mytologin är siffran åtta ett lyckotal och därför vill många kineser gifta sig imorgon. Dessutom invigs ju OS. Återstår att se då hur lyckosamt datumet blir för en annan. Om jag fick önska mig något så skulle det vara att oljepriset föll med cirka 100 procent.


Nu ska jag tvätta sängkläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0