Röntgenmaskin de luxe

Imorgon bär det av hemåt Katrineholm.

Saknar min älskling Bettina massor i dessa veckor. Normalt träffas vi ju varje dag då vi bor tillsammans här i Uppsala. Men nu har hon praktik på hemmaplan så då kan vi bara träffas på helgerna, tufft såklart men bara att gilla läget. Vi klarar allt!

Hon fyller dessutom 21 år på lördag. Det ska firas med smörgåstårta bland annat. Fina grejer det.

---

Reporter idag, va ute på ett jobb om en förmodad vårdstrejk. Träffade ordföranden för Gävleborgs vårdförbund och två sjuksköterskor på röntgenavdelningen på Gävle sjukhus. Blev ett helt ok inslag till slut. Ska gå imorgonbitti. Fick filma deras senaste röntgenmaskin. Den är av märket Toshiba och kostade sju miljoner spänn. Sparas inte på krutet där vill jag lova. Det är en sån där som man åker igenom med hela kroppen och så kan man se hela kroppen i 3D sen.

---

Stanley Cup pågår ju som bekant. Måste säga att jag har gått och blivit en Ranger. Dels för att Lundqvist lirar där men också för att Aftonbladets New York-korre Per Bjurman bloggar från varje match. Följer den bloggen stenhårt och det är svårt att inte känna sympati för Blåskjortorna i dessa tider. Man håller ju också en extra tumme för Foppas Colorado som inatt kan ta en viktig seger borta mot Minnesota. Ska också bli intressanr att se om Bäckis Washington kan slå tillbaka Flyers som ju ser ganska heta ut nu.


Nej nu ska det vikas tvätt innan läggdags. Långt att köra imorgon.


image3
Jag och Bettina i Gambia.





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0