Pengar är ingen trång sektor

Katrineholmshelg igen. Tåget hem i fredags efter jobbet. Pärlan får vila hemma i garaget i Flogsta, Uppsala. Det va nog tur att jag åkte tåg, annars hade nog hemresan slutat i ett dike nånstans mellan Srängnäs och Malmköping. Var galet trött efter att ha sovit totalt åtta timmar onsdag-fredag.
Shopping igår (lördag). Investerade bland annat i ett par nya löparskor. Adidas. 490 riksdaler nedsatt från 1.100 kr. Som hittat. Efter det en lugn och skön grillkväll med Bettina och svärföräldrarna.

---

Nämnde Pärlan förut. Det är min bil, en Saab 900 2,0 SE (1995). Går som tåget varje dag mellan Gävle och Uppsala. Men den slukar en del soppa. Fick en räkning i veckan på 6200 spänn. Huva. Men inte nog med det. Nån dag senare kom dessutom halvårsräkningen på bilförsäkringen som ett brev på posten. Specifikation:

Trafik                          996 kr
Delkasko                  159 kr
MER                            221 kr

Hmm, jag är inte den som är den (för det är ju Papas). Men vad fan är "MER" för något? Har jag på något sätt missat att det ingår läskeblask i försäkringspremien? Nä, inte vet jag. Bara att betala och se glad ut antar jag. Pengar har ju aldrig varit något problem.

---

Mitt första valborgsfirande som uppslabo ser ut att bli ett fiasko. Har upptäckt att jag jobbar kväll, vilket innebär att jag slutar 22.45 och således inte är i Uppsala förrän vid midnatt. Mackan och Sophie kommer ju till Rödis och vi skulle grilla och dricka pilsner på taket i Flogsta. Men nej, inte jag. Fiasko.

Nu ska jag försöka sparka igång min gamla Gamecube för lite NHL 2004.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0