In Flames på Statoil i Gävle

Var idag på ett mindre upphetsande jobb i Sandviken (skolläkarkonferens). På väg tillbaka till redaktionen stannade jag på Statoil strax utanför Gävle för att köpa en Trocadero.
När jag ska betala kommer chocken. In Flames nya skiva "A sense of purpose" står i hyllan vid kassan. 159 spänn. Har den redan såklart, men är inte detta det definitiva beviset på att göteborgsgrabbarna nu slagit igenom på allvar. Dom står ju där i hyllan tillsammans med Vikingarna och Carlotte Perelli liksom (inga övriga jämförelser gjorda).

In Flames är bland de absolut bäst säljande artisterna i hela Europa just nu (#7 på European Billboard). Hur kan det vara möjligt? Sjukt bra är det i alla fall. För skivan är otrolig. Har lyssnat på den otaliga gånger nu på vägen mellan jobbet och hemma. Tröttnar aldrig. Skulle kunna skriva spaltmeter om den men orkar inte nu. Nöjer mig med att se fram emot spelningen på Grönan den 29 maj. Det kommer bli fullständigt sinnessjukt drag.

---

Kvällens hetaste match spelas onekligen på Anfield Road. Chelsea har chans att ta revansch och måste göra bra ifrån sig ikväll. Pratade med min gode vän Rödis på vägen hem. Han är tokigt chelsea-fan och kunde inte nog poängtera hur mycket som ikväll står på spel.
För så är det ju. Champions League betyder ALLT för de båda lagen då de med allra största sannolikhet inte har något med slutstriden i The Premiership att göra. Viktigt som sagt. Och spännande. Bänkar mig 20.45.

Ikväll är jag blå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0